עורך דין הסדרי חוב

לא אחת פונים לקוחות אל עורך דין הסדרי חוב בבקשה לטפל בתסבוכת כלכלית שגרמה להם לצבירת חובות מול אדם או חברה אחרים. גם אם התשלומים חונקים והחובות נערמים, אין טעם להתמודד איתם לבד – באמצעות ייעוץ משפטי מקצועי מאת עורכת דין קארין ישראל, תוכלו למצוא את הפתרון המוצלח ביותר להסדר החובות ולצאת במהירות לדרך חדשה.

מהו הסדר חובות?

כל אדם שמוצא עצמו בבעיה כלכלית קשה, שנובעת מחובות לנושים וחוסר יכולת לעמוד בהחזרי התשלומים כלפיהם, יוכל לבדוק את האפשרות לערוך מולם הסדר חובות. זהו למעשה מעין משא ומתן כלכלי המתרחש בין נושים וחייבים, שדן בתנאי החוב הכולל, כמובן לטובתו של החייב ומאפשר להם להגיע להסכמה הדדית לגביו: הפחתת החוב ופריסה גמישה יותר של תנאי ומועדי התשלום.

הסדר החוב יאפשר לגורם החייב, יחידים ותאגידים כאחד, לשמור על האינטרסים והזכויות שלהם גם במקרה של קושי כלכלי מהותי ולשפר לטובה את מצבם. הדיון נערך מחוץ לכותלי בית המשפט והרשויות כך שהוא נמנע מהליך שיפוטי יקר וממושך ומבטיח, ככל שההסדר יאושר, חזרה למצב של נזילות כספית ושגרת חיים תקינה.

 

הסדרי חובות אל מול איחוד חובות

כאמור, הסדר החוב או בשמו הנוסף: הסדר נושים, יביא להפחתת החוב ולפריסה נוחה שלו בהסכמת הצדדים וזאת מתוך מטרה להביא לפירעון יחסי או חלקי לכל הפחות של החוב העומד בעינו.

איחוד חובות לעומת זאת, מאחד את כלל החובות כך שהחייב משלם תשלום חודשי קבוע לגורם מתווך המטפל בחוב שלו וזה מעביר בתורו תשלום קבוע לנושים, בכפוף לגביית עמלה. הסדר החובות מבוצע כך שהתשלומים מועברים לחשבון נאמנות והנושים יוכלו לקבל מתוכו את הכסף בהתאם לתנאי ההסדר שנקבע.

עורך דין הסדרי חוב
עורך דין הסדרי חוב

הסדר חובות לעומת הליך חדלות פירעון

באפשרותם של חייבים לבחור בכמה מישורי פעולה לטיפול בחובות שלהם, כאשר אחת הדרכים הנפוצות תהיה חדלות פירעון. זוהי אפשרות ה"אין ברירה" בדרך כלל, שבמסגרתה החייבים נדרשים להשתלב בתהליך משפטי ייחודי וקפדני עד לפירעון מלא של חובותיהם לנושים ושכולל איסוף של תביעות חוב מכל נושה על מנת לאמוד את היקף החוב שיש להחזיר לו.

הסדר חוב שלא במסגרת צו פתיחת הליכים לעומת זאת, מתרחש בכפוף לחוזה כתוב וחתום בין נושים וחייבים, שנוצר כאמור מחוץ לכותלי בית המשפט.

 

הסדר חובות מול הבנק

כאשר חייב מעוניין להגיע להסדר חוב מול הבנק, עליו להציג מספר נתונים מהותיים. בראש ובראשונה, עליו לשקף תוכנית מסודרת שמראה את מצבו הכלכלי (או מצבה של החברה) ואת הפעולות שיבוצעו כאקט לשיקום והבראה. הדבר איננו נחשב לחובה כמובן, אך יגדיל את הסיכויים לכך שהמערכת הבנקאית תשתכנע וזאת על ידי הצגה מנומקת של כל הנסיבות להיווצרות החובות והיכולת לפרוע אותן.

ככל שהבנק ישתכנע שהמצב פתיר בשל העובדה שלא החייב עצמו אשם במצבו וככל שהחייב ייקח אחריות מלאה על מצבו, כך הבנק צפוי לסייע במצב ולהגיע להסדר מתאים.

אם לחייב קיימים חסכונות, קופות גמל או קרנות, עליו לבדוק מראש מהם סכומי הכספים המופקדים בהם ומה יהיה הקנס במקרה שיהיה צורך למשוך מוקדם את הכספים. רצוי לצרף גם רשימת בטחונות וערבויות, לרבות ערבים לחייב, משכון נכסיו (הבית, הרכב או כל מיטלטלין בעל ערך) ועוד.

 

הסדר חובות לפני נקיטה בהליכים משפטיים

ההמלצה המשפטית מאת עורך דין הסדרי חוב תהיה תמיד לנסות להגיע להסדר עוד לפני שהטיפול בחוב יעבור למחלקת הגבייה או עורך דין חיצוני. עליכם לזכור שחובות לעולם לא נותרים על כנם בדיוק בסכום ההתחלתי שלהם, כך שהם צפויים לתפוח ולצבור ריביות ככל שהנושא איננו מטופל, מה שעלול להגדיל את המצוקה הכלכלית של החייבים.

 

המועד המתאים לפנייה אל עורך דין הסדרי חוב

למעשה, ניתן לפנות לעורכת הדין קארין ישראל בכל שלב, גם לאחר שליחת מכתב התראה וגם אם נפתחו תיקים בהוצאה לפועל. חלון ההזדמנויות לחתור להסדר חובות נחשב יחסית גדול, כך שעורכת הדין תוכל לפנות לנושים ולנסות להציג להם את מצבו הכלכלי של החייב ולהתדיין לגבי גובה ופריסת החוב.

משרד עוה"ד קארין ישראל פועל משני צידי המתרס, כך שהוא מתמחה גם בייצוג הזוכים בהליכי גבייה ומטפל בדיונים להסדרי חובות. ניתן יהיה לבחון האם ההצעה מצד החייב קונקרטית ומתאימה לאינטרסים הכלכליים של הזוכה וכן לנהל דיונים משפטיים בנושא בהתאם לצורך.

 

מחיקת והסדר חובות

חלק גדול מהחייבים ממהרים לברר בנוגע לאפשרות לעבור מחיקת חובות כתוצאה מהסדר כלכלי מסוים, כאשר מרביתם קראו או שמעו גם על האפשרות לבצע מחיקת חובות בתוך 24 שעות בלבד. עקרונית, בתחום זה מומלץ בחום לעבוד רק מול עורך דין הסדרי חוב שמתמחה במחיקת חובות ושיוכל להגדיל את סיכויי ההצלחה בנושא.

סיכויים אלה יגדלו ככל שעורך הדין יציג תמונה מדויקת וברורה לגבי צבירת החובות בתום לב ויראה כי לא הייתה דרך שבה החייב יבין כי הוא על סף קריסה כלכלית ושממנה הוסיף "חטא על פשע" בכך שמסר התחייבויות שלא ניתן לעמוד בהן.

למעשה, בתי המשפט אינם מחליטים על מחיקת חובות אלא על פטור לחייבים מהתשלום שלהם בכפוף לעמידה בהתחייבויות שונות, בין היתר הגעה להסדר חובות עם הנושים שבמסגרתו ישולם סכום מופחת מהחוב המקורי.

 

עורך דין מחיקת חובות בהוצאה לפועל

אם לחייב נפתחו תיקים בהוצאה לפועל, החוק קובע כי הנושים והחייב יחויבו תחילה לנסות להגיע ביניהם להסדר. בנקודה זו, תיקים רבים נסגרים כתוצאה מהגעה להסכמה הדדית בהסדר, במסגרתה נמחקו חלק מהחוב ואף כל החוב. אם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה, ההכרעה בנושא מחיקת החובות תועבר לרשם הוצאה לפועל.

 

חשוב לציין כי החוק איננו מתיר את מחיקת החובות הבאים:

  1. תשלום עונשי – קנסות כתוצאה מהליכים פליליים או דוחות עירייה וכן חובות כתוצאה מעבירה על חוקי התכנון והבנייה.
  2. חובות שנוצרו כתוצאה מעבירות גניבה, מרמה, הונאה או בעקבות עבירת מין או אלימות חמורה.
  3. חובות במזונות שנקבעו בפסק דין – לעניין זה חשוב לציין כי ניתן לקבל הפטר גם על חוב מזונות, או לחילופין להתנות את ההפטר בתנאים מסוימים.

 

מחיקת חובות ב-24 שעות?

אמנם כיום ההליכים המיושמים כלפי חייבים נחשבים לקצרים ויעילים יותר, אך הם אינם מביאים לתוצאה המיוחלת בתוך 24 שעות ולמעשה, הסדרי חוב צפויים להימשך לפחות מספר חודשים עד להגעה להסכמה המתאימה ולכן מדובר במיתוס ותו לא.

יתרה מכך – מומלץ שלא להתפתות אחרי עורך דין הסדרי חוב שמבטיח מחיקה בתוך 24 שעות משום שהדבר לא ישים. במקצועיות ומיומנות רבה מצד עורך הדין המטפל, ניתן יהיה להשיג תוצאה חיובית במהירות וביעילות.

 

לסיכום, החתירה להסדר חוב מומלצת וחשובה

ככל שתקדימו לפעול למען הגעה להסדר חוב, לספק הסברים ונימוקים ברורים בנוגע להסתבכות הכלכלית ואף לגבות אותה בתיעוד מסודר לגבי אופן התשלום מכאן והלאה – הסיכוי לצמצמם את היקף החוב ואף לייעל את פריסתו עולים משמעותית. לסיוע של עורך דין הסדרי חוב ומחיקת חובות מומחה, פנו למשרד עורכי הדין קארין ישראל.

 

הסדרי חוב

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?