עורך דין חדלות פירעון

עורך דין חדלות פירעון מיועד לאנשים שנקלעו לחובות גבוהים ומבקשים למצוא את הדרך המתאימה ביותר להתמודד עמם, מומלץ שתתייעצו בהקדם עם עורך דין חדלות פירעון מיומן. במשרד עורכי הדין קארין ישראל יספקו לכם אינפורמציה מקיפה בנוגע להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ויעריכו יחד אתכם את הסיכויים לצלוח את התהליך ולקבל בסיומו הפטר ומחיקת חובות.

עורך דין חדלות פירעון- כשהחובות יוצאים משליטה

אפשר להאשים את החינוך הפיננסי שנעדר ממוסדות הלימוד, את שלל הפיתויים שמסתתרים במרחק לחיצת כפתור בכל אפליקציית קניות מפוארת או את הגמישות בקבלת אשראי והלוואות. דבר אחד בטוח – כל אלה עשויים להוביל חלק מהאנשים לכדי צבירת חובות.

ככל שחובות אלה אינם משולמים במועד ובמלואם, הם צוברים כפל, ריבית ותוספות פיגורים, מה שיביא בסופו של דבר לחובות בסכום שעולה על ההכנסות. וכשזה קורה – לא נותרות הרבה ברירות מלבד פנייה לייעוץ מקצועי אצל עורך דין חדלות פירעון.

להיקלעות לחובות באופן שכזה, קוראים "הסתבכות כלכלית" ועל כן הדבר יאפשר להשתלב במסלול חדלות פירעון ושיקום כלכלי, במסגרתו ישלמו החייבים את חובותיהם במשך 4 שנים ויקבלו ממנו בסיום הפטר חלוט והזדמנות לפתוח פרק כלכלי חדש ונקי בחייהם. ואולם, חדלות פירעון (לשעבר פשיטת רגל) איננה האפשרות היחידה וישנן כמה וכמה השלכות ושיקולים לכניסה להליך שכזה, שבוודאי לא יתאימו לכל החייבים באשר הם.

עורך דין חדלות פירעון

הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי לא מתאימים לכולם

ראשית, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי קובע כי רק בנסיבות של צבירת חובות התואמים "הסתבכות כלכלית", ניתן יהיה להשתתף בתהליך. פירוש הדבר הוא שמי שחובותיו נצברו כתוצאה ממעשה אסור כמו הימורים למשל, לא יוכל להשתמש במסלול זה.

בנוסף, החייבים נדרשים לגילוי תום לב בהליך חדלות פירעון, הקובע את מחויבותם לשיתוף פעולה מלא עם כל תנאי והגבלה שנקבעו להם ולהימנע מניצול לרעה של התהליך. בנוסף, חייבים שמבקשים להצטרף אל הליך חדלות פירעון יצטרכו לעמוד בפני חקירה מעמיקה ביותר של מצבם הכלכלי, הכוללת את כל הנסיבות שהובילו לחדלות הפירעון, את ההכנסות, הנכסים והיכולת לעמוד בכל תנאי התוכנית המלאים.

נסיבות אלה ועוד רבות אחרות, מייצרות עניין להתלבט לגביו בכובד ראש. שכן כאמור, חדלות פירעון איננו הליך שמתאים לכל החייבים ולכן בהינתן מאפיינים ומצבים שונים, מומלץ לערוך בדיקה מקדמית בטרם כניסה להליך מול עורך דין חדלות פירעון את האלטרנטיבות המתאימות. לעתים גם פעולות כמו איחוד תיקים בהוצאה לפועל ואף הסדר חובות מול הנושים יניבו את התוצאות המתאימות.

חדלות פירעון ושיקום כלכלי: למי זה מתאים?

משבר הקורונה נחשב במידה רבה למאיץ חובות, שגרם לעסקים קטנים, בעלי חברות, עוסקים מורשים או פטורים וגם לאנשים פרטיים לפנות במהירות למשרד עורך דין חדלות פירעון מוכר ולהתייעץ בנוגע לקשיים כלכליים והיקלעות לחובות בגובה מאות אלפי שקלים.

כמובן שלא רק אלו שנפגעו כתוצאה מהסגרים הממושכים פונים להליכי חדלות הפירעון, אלא גם אנשים שלקחו לאורך השנים הלוואות ואשראי רבים ואז נכשלו מלהחזיר אותם במקרה של גירושין, פיטורין או פטירה.

כמובן שהחייבים לא נדרשים להמתין עד לנקיטה כלפיהם בהליכים שונים, כמו פתיחת תיקים בהוצאה לפועל, שליחת מכתבי התראה או תביעות כספיות. מי שמבין כי חובותיו יוצאים משליטה, צוברים עוד ועוד פיגורים ושכבר לא ניתן לעמוד בהם, יוכל לפנות לעורך דין חדלות פירעון כדי לברר בנוגע להליך המתאים ביותר עבורו ולבחון את הגשת הבקשה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי.

חשוב לציין כי תקנות חדלות פירעון קובעות כי אישור הבקשה מביא לעיכוב כל ההליכים המשפטיים ולהקפאת החוב, מה שיבלום הליכי הוצאה לפועל כמו עיקול חשבון הבנק או המשכורת וימנע את תפיחת החובות כתוצאה מריביות או אגרות שונות. לכן תמיד מוטב שהחייב יהיה זה שיגיש ראשון את הבקשה ולא אחד הנושים שלו. כמובן בהתאם להתייעצות עם עורך דין חדלות פירעון מומחה.

עורך דין חדלות פירעון יסייע במיצוי אפשרויות קודמות

עורך דין חדלות פירעון מקצועי לעולם ימליץ לכם תחילה לנסות ולהגיע להסדר חובות מול הנושים, או לחילופין להביא לפריסה חדשה של ההלוואות הקיימות ולהשאיר את חדלות הפירעון כמוצא אחרון.

הסיבה לכך היא שגם אם חלה הקפאת הליכים וכל מאמצי הגבייה נגד החייב נעצרים בעת ובעונה אחת, הוצאת צו פתיחת הליכים מונעת את האפשרות לקבל הלוואות, אשראי, צ'קים ועוד. בנוסף הדבר מלווה אוטומטית בצו עיכוב יציאה מן הארץ ולכן חשוב למצות אפשרויות נוספות ככל שקיימות, לפני שממהרים לבדוק איך מגישים בקשה לחדלות פירעון וממלאים אותה.

מה זה חדלות פירעון ומהם יתרונות התהליך?

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי מותאם לחייבים בעלי חובות בסכום של 50,000 ₪ ומעלה כיחידים, או לחילופין חובות בגובה 75,000 ₪ ומעלה כחברה. במסגרתו, ניתן להגיש בקשה יזומה לחדלות פירעון, אם כי החוק מאפשר לנושים לפתוח מיוזמתם בהליך כזה כלפי החייבים.

כעת, עליהם להימצא בתוך תוכנית הנחלקת למספר שלבים, במסגרתה יחזירו החייבים חובות הן במסגרת תשלום חודשי נמוך יחסית לתוך קופת חדלות הפירעון והן בכפוף למימוש נכסיהם על מנת לייעל את תקופת ההחזר ולהשיא את פירעונם כלפי הנושים.

אם ההתנהלות לאורך ההליך הייתה תקינה ונכונה מצד החייבים (לרבות הדרישה כלפיהם לשתף פעולה עם כל החלטה מצד הנאמן ולהגיש לו דו"ח הוצאות והכנסות מסודר אחת לחודשיים), יתקבל בתום תקופת השיקום הכלכלי הפטר חובות, המציין הן את סיום תוכנית חדלות הפירעון והן את מחיקת יתרת החובות מכאן והלאה, כך שהחייב יוכל לצאת לפרק חדש בחייו ולהשתלב כראוי במרקם החיים הכלכליים בישראל.

היתרון הבולט של הליכי חדלות הפירעון הוא התוכנית הניתנת לחייב בנוגע להחזר חובות, המותאמת באופן אישי למצבו הכלכלי של החייב, גילו, הוצאותיו, מספר הילדים, השכלתו, מצבו הבריאותי ועוד. אם מדובר בחברה, לא תמיד יהיה צורך להגיע לכדי פירוק חברה חדלת פירעון וניתן יהיה להמשיך להפעיל את העסק תחת תנאים מסוימים ותוך כדי ניהול ההליך.

יתרון נוסף הוא הסיוע המשפטי לו זכאים החייבים, שיאפשר להם לנסות ולהגן ככל שניתן על האינטרסים האישיים שלהם, בדגש על הימנעות ממימוש דירת המגורים שלהם. חשוב לציין שהמשכנתא היא חוב שאיננו נכנס למניין החובות בחדלות פירעון, כך שהחייבים יצטרכו להמשיך לשלם את המשכנתא בכל מקרה.

האם יש לתוכנית חדלות הפירעון גם חסרונות?

החיסרון המרכזי שצריך לדון לגביו עם עורך דין חדלות פירעון הוא החיווי השלילי בתיעוד הפיננסי של החייב, מה שעלול לגרום לבנקים ולחברות מימון שונות להסתייג ממתן הלוואות, משכנתאות ואף כרטיסי אשראי למספר שנים נוספות.

כמובן שייתכן שגם טרם ההליך נחסמו בפני החייב אפשרויות אלה בעקבות תיקים פתוחים בהוצל"פ או שיקים שחזרו לו. בליווי משפטי מקיף מצד עורך דין חדלות פירעון יהיה ניתן לפעול גם בנושא הזה ולשפר את התדמית הכלכלית של החייב בסיום ההליך.

עורך דין חדלות פירעון
עורך דין חדלות פירעון- מסביר את החסרונות בהליך

תהליך הליווי והייצוג המשפטי במשרד עורכי הדין קארין ישראל

הלקוחות הפונים מקבלים בראש ובראשונה אוזן קשבת, מקום בטוח בו ניתן להציג את הבעיות אליהם נקלעו ולקבל פתרונות יעילים למצב. השיחה בין הלקוחות לעורכי הדין במשרדנו תאפשר לנו ללמוד על האדם שלפנינו, על נסיבות הסתבכותו ועל הנתונים של המקרה בהתאם למסמכים שונים.

רק אז, נוכל לפרוס בפניו את כל האפשרויות תוך בחינה והערכה של סיכונים וסיכויים. אנו נייעץ למיוצגים שלנו כיצד לפעול באופן אישי בהתאם למקרה ובהתאם ליכולתם להתמודד עם התהליך.  אם אתם זקוקים לייעוץ עם עורך דין הוצאה לפועל, מעוניינים לברר בנוגע להליך חדלות פירעון או מחיקת חובות, פנו למשרדנו כבר עכשיו ואתם צעד אחד לעבר חיים חדשים.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?