שחרור מכונס נכסים

מה כדאי לדעת על שחרור מכונס נכסים

על מנת להסביר את הנושא של שחרור מכונס נכסים תחילה, צריך להסביר את תפקידו של הכונס, כיצד ומתי הוא ממונה. כונס הנכסים הוא גוף או אדם המתמנה על ידי ההוצאה לפועל או רשות שיפוטית, על מנת להשתלט על נכס השייך לבעל חוב, כלפי צד שלישי. הכונס ממונה כאשר קיים הליך הוצאה לפועל או פסק דין, המחייב את בעל הנכס לשלם לחייב וקיים חשש, שבעל החוב ינסה למכור או להבריח, את הנכס, על מנת שזה לא ישמש למימוש החוב כדין. בסמכותו של הכונס לנהל את הנכס או למכור אותו, על מנת לממש את תשלום החוב. עם זאת הכונס אינו פועל מטעם הנושה, אלא מטעם הסמכות השיפוטית מכוחו הוא פועל.

מתי ממונה כונס לנכס

כונס נכסים יכול להתמנות רק על נכס שבבעלות החייב. במידה ומונה כונס לנכס שאינו שייך לחייב או שהנכס נמצא במרכז של סכסוך, לגבי הבעלות, ניתן לדרוש שחרור מכונס נכסים בטענה שהכינוס עצמו, נעשה שלא כדין. כפי שמסבירה עו"ד כונס נכסים קארין ישראל, הגוף של כונס הנכסים הוא למעשה, רשות מנהלית שהוענקה לה סמכויות שלטוניות, בנושאים הקשורים בפשיטת רגל של אדם, בפירוק של חברה והוצאה לפועל. סמכויות שלטוניות אלו ניתנו בחוק, לצד הסמכויות הנובעות במסגרת תפקידו, כאפוטרופוס הכללי של המדינה. שחרור כונס נכסים אפשרי כאשר החוב מוסדר באמצעים אחרים או כאשר הנכס מומש. שחרור כונס נכסים יכול אף להתבצע, על ידי הרשם, במידה והוא סבור שהכונס, אינו עושה את תפקידו כראוי.

שחרור מכונס נכסים
שחרור מכונס נכסים

נאמן זמני

בהליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נכסיו של החייב עוברים לנאמן פשיטת הרגל, בדרך כלל, אדם שבהכשרתו הוא, עורך דין כונס נכסים המתמחה בתחום. על הנאמן מוטלת האחריות, להביא לפירעון מקסימלי של החובות, שנצברו לנושים באמצעות הנכסים השונים. לפני מינוי עו"ד כונס נכסים בתור הנאמן, כונס הנכסים הרשמי, משמש כנאמן זמני, ובאחריותו לנסות ולהגדיל את קופתו של החייב ולאתר את נכסיו השונים, לשם מימושם בהחזר החובות. מינוי של הנאמן מוביל אוטומטית שחרור מכונס נכסים הרשמי והעברת הנכסים לידיו של הנאמן.

ייעוץ וליווי בנוגע להליך שחרור מכונס נכסים

עורך דין כונס נכסים המשמש כנאמן הממונה, רשאי לדרוש מהחייב לתת דין וחשבון, על העברות של כספים ונכסים שבוצעו, גם טרם להגשת הבקשה לפשיטת הרגל. בנוסף, בסמכותו לדרוש מהחייב, להמציא מסמכים הרלוונטיים לנכסים, לתפעולם ולתפקודם. למידע נוסף בנושא, צרו קשר עם עורכת דין קארין ישראל המתמחה בתחום.

ליווי משפטי לגביית חובות דרך משרד עו"ד קארין ישראל​

בכדי לקבל ליווי משפטי מקצועי לגבייה מול בעל החוב, אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לעורכת דין קארין ישראל הנחשבת לאחת מעורכות הדין המקצועיות ביותר ובעלת ניסיון רב שנים בתחום גביית חובות.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?