פשיטות רגל של חברה

בעקבות הרפורמה שנכנסה לתוקפה בשנת 2019, נדמה, כי פשיטות רגל של אדם פרטי או פשיטות רגל של חברה הינן דבר של מה בכך, הטומן בחובו השלכות והגבלות מינימליות. בפועל, אין הדבר כן, ובכדי שאדם או חברה הנקלעים לקשיים הכלכליים יהיו מסוגלים לקבל את החלטתם המושכלת האם לנקוט בהליכי חדלות הפירעון (פשיטת רגל לאדם הפרטי ופירוק – לחברה) חשוב מאד להכיר ולהבין את כל משמעויות הליך והשלכותיו, בין אם אלו הנוגעות לטווח הקצר ובין אם הן נוגעות לטווח הארוך יותר. מאחר וכל מקרה שונה מחברו, לא ניתן, ככלל, להמליץ על נקיטת צעד זה או אחר, אלא יש לבחון את הנתונים והאופציות בכובד ראש עם עורך דין המתמחה בתחום, ורק אז להחליט על הדרך המתאימה יותר להתמודדות עם המצב.

פשיטות רגל הפטר

כיצד מגיעה חברה למצב של חדלות פירעון? על אף התדמית המחושבת והמסודרת שיש להתנהלותן של חברות, לא נדירים המצבים בהם סך הכנסות החברה נמוך מסך הוצאותיה / חובותיה, והיא נקלעת למצב שבו אין לה דרך לפרוע את חובותיה לנושיה. כך, הופכת החברה למוגדרת כחדלת פירעון. בדומה ליחידים, גם לחברות הנקלעות לחדלות פירעון, מעניק חוק חדלות הפירעון החדש הזדמנות לפתוח בהליכי חדלות פירעון, אשר בסיומם, יוחלט על עתיד החברה – לפירוק או לשיקום כלכלי.

פשיטות רגל חובות

אם בעבר, טרם כניסת החוק החדש לתוקפו, אדם או חברה שנכנסו להליכים המקבילים, הוסטו והודרו, במרבית המקרים, ממסלולם הנורמטיבי הכלכלי, כיום, בשל החוק החדש, רבים מהחייבים מסוגלים לשוב למסלול זה, תודות לתוכנית שיקום כלכלי שאותה מציע החוק. על מנת לפתוח בהליך חדלות הפירעון של חברה מסוימת, יהא עליה להגיש בקשה לפתיחת ההליך. מצב נוסף, הוא כי אחד מנושי החברה, בשלב שבו הוא מגיע לתובנה כי אין לו סיכוי לקבל את המגיע לו מהחברה (בתנאי שהסכום עולה על 75,000 ₪), מגיש, ביוזמתו, בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון של החברה.

פשיטות רגל

בניגוד להליכי חדלות הפירעון של יחידים (בהם הגוף האחראי על התנהלות ההליכים הוא כונס הנכסים הרשמי), על הטיפול בתהליכי חדלות הפירעון של החברות אחראי בית המשפט המחוזי. משכך, הגשת בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון של חברה, מתבצעת בבית המשפט המחוזי שבאזור בו רשומה החברה.

ליווי משפטי לגביית חובות דרך משרד עו"ד קארין ישראל​

בכדי לקבל ליווי משפטי מקצועי לגבייה מול בעל החוב, אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לעורכת דין קארין ישראל הנחשבת לאחת מעורכות הדין המקצועיות ביותר ובעלת ניסיון רב שנים בתחום גביית חובות.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?