פשיטות רגל אדם פרטי

מסיבה שאינה ברורה, לתהליך פשיטת הרגל יצא שם של משהו שמקושר רק לחברות או לארגונים, ולא כך הדבר. שכן, כאשר מדברים על פשיטות רגל אדם פרטי הנקלע לחובות כספיים ולמצב של חוסר יכולת לפרוע את חובותיו, מתמודד עם המצב בהרבה פחות הצלחה מאשר עושה זאת גוף עסקי, אשר, במרבית המקרים מלווה באנשי מקצוע מהתחום הפיננסי או המשפטי, לפחות בחלק מהצעדים שאותם הוא מבצע. כך, שלמעשה, פשיטות רגל אדם פרטי משפיעות עליו ועל משפחתו בעצמה רבה בהרבה יותר.

פשיטת רגל אישית – מהי?

פשיטת רגל אישית מתייחסת להליך שאליו יפנה אדם פרטי המגיע למצב כלכלי קיצוני, שבגינו, אין ביכולתו לפרוע חובות כספיים לנושיו השונים, בעוד שהללו, כטבעם של חובות פיננסיים, צוברים ריבית וטופחים לממדים מפלצתיים. המציאות העצובה מלמדת אותנו כי ישנן לא מעט סיבות ונסיבות, שבגללן גם אנשים פרטיים עלולים להגיע למצבים של פשיטת רגל וחדלות פירעון. בין אם המדובר על התנהלות כלכלית לקויה (או כשזו שהינה בלתי מחושבת) העלולה להוביל להוצאות שהן מעבר ליכולתו של האדם, או "הימורים" עסקיים גדולים, שנראו מבטיחים מאד בתחילה, אולם בהמשך אכזבו, קיימים לא מעט מצבים בהם האדם הפרטי עלול להיקלע "באשמתו" למצב בו הוא מתעורר בוקר בהיר אחד כשהוא ניצב מול מפלצת חובות גדלת-מימדים, שכל ניסיון לפרוע אותם, הוא כטיפה בים.

פשיטות רגל אדם פרטי – לא תמיד באשמת החייב…

מאידך, ישנם גם לא מקרים בהם נסיבות החיים הטראגיות (כדוגמת מחלתו הממושכת של החייב או של בן משפחתו) מובילות למשבר פיננסי משפחתי חריף, ומשם העניינים מתדרדרים במהירות לחובות ולפשיטת הרגל. במצבים כגון זה, רשאי האדם החייב-עצמו (או, לחילופין, אחד מנושיו) להפנות אל בית משפט ופתוח בקשה להכרזה על פשיטת הרגל ועל פתיחה בתהליכים לכינוס נכסי החייב, וזאת, במטרה להפכם לממון ולפטור את החייב מכלל חובותיו.

פשיטות רגל אדם פרטי
פשיטות רגל אדם פרטי

פריסות חוב

על אף, שלכאורה, נראה, כי כיום, לאחר כניסת חוק חדלות הפירעון לתוקפות, כל הנתונים והסעיפים בו הם לטובתו של החייב, בפועל, אין הדבר כך, ותמיד, מערכת המשפט מנסה למצוא את הדרך הטובה והצודקת ביותר לאזן בין טובתם של כל הצדדים הנוגעים בדבר. פריסות חוב לתשלומים, הסדרי נושים ועוד לא מעט הליכים ואמצעים, מנסים לשמור על האיזון העדין שבין האדם (שבמרבית המקרים, "מעד" מהבחינה הפיננסית שלא באשמתו) החפץ לשוב לחיים הנורמטיביים, לבין הנזק הפיננסי שנגרם לנושיו, בשל אי יכולתו לעמוד בפירעון חובותיו במלואם.

ליווי משפטי לגביית חובות דרך משרד עו"ד קארין ישראל​

בכדי לקבל ליווי משפטי מקצועי לגבייה מול בעל החוב, אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לעורכת דין קארין ישראל הנחשבת לאחת מעורכות הדין המקצועיות ביותר ובעלת ניסיון רב שנים בתחום גביית חובות.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?