תנאים לפשיטת רגל

מה חשוב להבין לגבי תנאים לפשיטת רגל

כשמדובר על תנאים לפשיטת רגל חשוב להכיר את החוק החדש משנת 2019, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. החוק בא להחליף, את המנגנון הקודם של הליכי פשיטת רגל.  החוק החדש הסדיר את הרשויות השונות שבהן ההליכים, של חייבים פרטיים ותאגידיים פועלים, מולם ושבמסגרתם הם יבצעו את ההליכים השונים. החוק החדש אף שינה את הקריטריונים ואת הדרישות או תנאים לפשיטת רגל שיש על היחיד או החברה, לעמוד בהם, על מנת לקחת חלק בהליכים. בחוק החדש אף שונה סדר הפירעון של החובות לנושים השונים, כאשר המחוקק ביקש לחזק, את מעמדם של הנושים החלשים יותר, אלו שחובותיהם אינם מבוטחים.

הרפורמה בהליך פשיטת רגל בישראל

ניתן לומר כי דיני פשיטת רגל כיום לאחר הרפורמה, שמים את הדגש על שיקומם של החייבים הפרטיים, הבראתם של חברות מתפקדות וצמצום של, הפערים שבין הנושים החזקים והקטנים, בסדרי ההחזר של החייבים לנושים. כיום ישנם מספר תנאים לפשיטת רגל ולהכרזה, על ההפטר מחובות ובראשם עמידה בתוכנית התשלומים, שנקבעה והחזרת כל הסכום, בהתאם לתוכנית בתוך 4 שנים. על מנת להיות זכאים להליך, החייבים צריכים, לעמוד בתנאי של תום לב. חוסר תום לב יכול לפסול את ההשתתפות של החייב בהליך ולבטל את זכאותו למחיקת חובותיו.

תנאים לפשיטת רגל

שינויים מושגיים

כידוע לכל משרד עו"ד פשיטת רגל כגון זה של, עורכת דין קארין ישראל שבאתר משרדה, אתם קוראים מאמר זה, החוק החדש של דיני פשיטת רגל לא רק החליף את המונח הישן, של פשיטת רגל לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, הוא אף שינה מגוון מונחים רלוונטיים נוספים. לדוגמא המונח, צו לפתיחת הליכים החליף את המונח הישן, צו כינוס נכסים. כונס הנכסים הרשמי הפך להיות כיום, הממונה על חדלות פירעון והמנהל המיוחד מעתה מכונה, הנאמן.

ייעוץ וליווי בנוגע לנושא של תנאים לפשיטת רגל

מלבד השינויים בהגדרות תנאים לפשיטת רגל ובמנגנונים השונים, החוק החדש שם את הדגש, על שיקום מהיר ויציאה לחיים חדשים, ללא חובות במהירות ככל שניתן. ניתן לומר שהרפורמה מדגישה, את המחויבות הסוציאלית לשיקומו של הפרט, על פני זכויות הקניין של הנושים, לעומת החוק הקודם. אם אתם מסובכים בחובות והדרך היחידה שלכם להחזיר חוב, הוא באמצעות יצירת חוב חדש והעמקת התסבוכת הכלכלית, יתכן ואתם עומדים בתנאים, להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. צרו קשר כאן באתר עם משרד עו"ד פשיטת רגל קארין ישראל לקביעת פגישה.

ליווי משפטי לגביית חובות דרך משרד עו"ד קארין ישראל​

בכדי לקבל ליווי משפטי מקצועי לגבייה מול בעל החוב, אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לעורכת דין קארין ישראל הנחשבת לאחת מעורכות הדין המקצועיות ביותר ובעלת ניסיון רב שנים בתחום גביית חובות.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?