צו תשלומים בהוצאה לפועל

מהו צו תשלומים בהוצאה לפועל

צו תשלומים בהוצאה לפועל נשלח לחייב שנפתח כנגדו, תיק לגביית חוב בהוצאה לפועל. צו תשלומים בהוצאה לפועל כולל את סכום החוב, שכנגדו הוצא הצו ואת התשלומים שהחייב נדרש, להעביר לאורך תקופה מוגדרת, לשם פירעון של כלל החוב. במסגרת האזהרה בעל החוב, נדרש לשלם את חובו או למלא אחר פסק הדין, עד לתום התקופה הקצובה באזהרה. החוק הגדיר את תקופת האזהרה ל-20 ימים, בתיקים הנוגעים לביצוע עבור שטר ול-30 ימים בתיקים, הנוגעים לביצוע פסק דין, כמו גם למקרים של תובענה, עבור סכום קצוב.

פריסת התשלומים

במקרים שהחייבים אינם מסוגלים לעמוד בגובה התשלומים, שנקבעו במסגרת צוי תשלומים הם יכולים להגיש בקשה לשינוי והקטנת סכומי הצו. את הבקשה יש להגיש בתקופת האזהרה ולאחר קבלתה, ניתן להאריך את תקופת ההחזר ולשלם כל חודש תשלום קטן יותר, שהחייב יכול לעמוד בו. אל הבקשה לשינוי של צו תשלומים בהוצאה לפועל, יש לצרף מסמכים התומכים בטענה, בהתאם לרשימה המלאה, באתר ההוצאה לפועל, בין היתר, תדפיסי חשבונות, הסכמי גירושין ומזונות, פירוט נכסים ועוד. ההוצאה לפועל מודיעה לזוכה, על קבלת הבקשה ומאפשרת לו להתנגד לה. בסמכותו של הרשם בלשכת ההוצאה לפועל, שלא לאשר את הפריסה החדשה, גם כאשר הזוכה מסכים לפריסה החדשה.

צו תשלומים בהוצאה לפועל
צו תשלומים בהוצאה לפועל

חקירת יכולת ההחזר במעמד הזוכה

כאשר החייבים במענה לקבלת צוי תשלומים מגישים בקשת שינוי, הכוללת סכום חודשי שביכולתם לשלם, הם מחויבים להתחיל לשלם את הסכומים, במועדים שהוצעו, עד להודעת הרשם לגבי קבלת הבקשה או דחייתה. הסכום המינימאלי שהוגדר עבור תשלום חודשי הוא של 150 ₪. בסמכותו של הרשם לדחות או להיעתר לבקשה, כמו גם להזמין את החייב לחקירה, של יכולת ההחזר שלו, בשיתוף של הזוכה. היה וניתן צו תשלומים בהוצאה לפועל, ולאחר מכן חלו שינויים מהותיים, ביכולתו של החייב לעמוד בתשלומים שנקבעו, עליו להודיע על כך בכתב, לרשם ההוצאה לפועל ולבקש שינוי של הפריסה.

ייעוץ משפטי בנוגע לתיק חוב או צו תשלומים בהוצאה לפועל

בסמכותו של הרשם להכריז על חייב, כמוגבל באמצעים, במידה וביקש לפרוס את התשלום לתקופה העולה, על התקופות והסכומים המוגדרים. במידה ונפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל ואתם זקוקים לייעוץ וליווי משפטי, הגעתם למקום הנכון. משרד עו"ד קארין ישראל מתמחה בייעוץ משפטי, לבעלי תיקים בהוצאה לפועל והיא בעלת ניסיון רב בהתנהלות מול גוף זה. לעו"ד קארין ישראל יש את כל הידע והניסיון, הנדרש עבורכם.

ליווי משפטי לגביית חובות דרך משרד עו"ד קארין ישראל​

בכדי לקבל ליווי משפטי מקצועי לגבייה מול בעל החוב, אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לעורכת דין קארין ישראל הנחשבת לאחת מעורכות הדין המקצועיות ביותר ובעלת ניסיון רב שנים בתחום גביית חובות.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?