הסדר נושים בפשיטת רגל

על הסדר נושים בפשיטת רגל

ההליך של הסדר נושים בפשיטת רגל מיועד לחייבים, שאינם יכולים לפרוע את כלל החובות שלהם לנושים השונים. בהליך זה הם מבקשים להגיע להסדר בהסכמה, עם הנושים, על החזר חלקי של החוב, תוך וויתור מצדם על מרבית החוב. התנאים בהם פושט הרגל יכול להציע הסדר, נקבעו בפקודת פשיטת הרגל. כאשר הסדר נושים בפשיטת רגל מוסכם על הנושים והחייב, על ההסדר להיות מאושר על ידי בית המשפט ולאחר מכן, הוא מקבל תוקף סופי ומחייב. רק לאחר עמידה בהסדר ומימושו המלא, החייב זכאי לקבלת ההפטר מכלל חובותיו.

סוגים שונים של הסדרים

על פי הפקודה, קיימים מספר סוגים שונים של הסדרי נושים הנבדלים בניהם, באחוז החובות המינימלי, שעל החייב להחזיר לנושים, בעיתוי של ההצעה ובמידת ההסכמה אליה. הסדרי נושים המתבצעים במסגרת ההליך של פשיטת הרגל, שונים מהסדרי נושים פרטניים, הנעשים מול נושה ספציפי. הסדר נושים בפשיטת רגל נמצא תחת פיקוחו של כונס הנכסים הרשמי ובית המשפט והוא דורש, את הסכמתם של רוב הנושים לשם יישומו. היתרון של הסדר נושים הוא בקיצור תקופת הזמן של הליך פשיטת הרגל, מכיוון שלחייב, יש את היכולת לקבוע את מועד הגשת הבקשה. החייב יכול להגיש את הבקשה, עוד לפני קבלת צו הכינוס. כפי שצוין, על מנת להתאים להליך הסדר נושים יש לגייס אחוז מוגדר, של החובות על מנת להגיש את הבקשה.

הסדר נושים בפשיטת רגל
הסדר נושים בפשיטת רגל

טרם מתן צו כינוס

כפי שידוע לכל עו"ד לפשיטת רגל את בקשת ההסדר, יש להגיש לכונס הנכסים ולבית המשפט עוד לפני עריכת אסיפה של הנושים, לשם הצבעה על קבלת ההסדר. בהסדרי נושים הנעשים, טרם מתן צו כינוס, החייב צריך להגיש את הבקשה להסדר לבית המשפט לפני הפנייה בבקשה, להליך פשיטת רגל ובטרם ניתן הצו לכינוס. אל הבקשה המוגשת לבית המשפט, יש לצרף הסדר פריסה לתשלום של סכום של, לכל הפחות 30% מהסך הכולל, של החובות הבלתי מובטחים. בנוסף, ההסדר חייב לכלול את תשלום מלוא החוב, עבור הנושים שעומדת להם דין הקדימה.

ליווי וייעוץ משפטי עבור הסדר נושים בפשיטת רגל

אם אתם מנסים להבין, את מידת התאמתכם להליך הסדר נושים בפשיטת רגל הגעתם למקום הנכון. עו"ד לפשיטת רגל קארין ישראל מלווה לקוחות רבים בכל שנה, בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל, כמו גם בתיקי הוצאה לפועל. המומחיות של עו"ד קארין ישראל בליווי חייבים ובהגעה להסדרים שונים, עם הנושים, לטובת כל הצדדים, מוכרת היטב בקהילה המשפטית.

ליווי משפטי לגביית חובות דרך משרד עו"ד קארין ישראל​

בכדי לקבל ליווי משפטי מקצועי לגבייה מול בעל החוב, אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לעורכת דין קארין ישראל הנחשבת לאחת מעורכות הדין המקצועיות ביותר ובעלת ניסיון רב שנים בתחום גביית חובות.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?