הליכי עיכוב יציאה מהארץ

אחד העונשים הקשים המוטלים על אדם הוא שלילת החירות שלו. זו יכולה להיות שלילת חירות כלכלית, שלילת חירות תעסוקתית, או שלילת חירות פיזית, אך כל שלילת חירות מכל סוג שהיא משנה לאדם את החיים ויצרת מצוקה משמעותית. אחת הדרכים לגרום לאדם לשלילת חירות פיזית במידה מסוימת היא לגרום לו לעיכוב יציאה מהארץ, דהיינו לאסור עליו אפשרויות רבות של תנועה.

עיכוב יציאה מהארץ – סיבות וגורמים

ישנן מספר סיבות הגורמות לכך שיופעל על אדם צו עיכוב יציאה מהארץ. בגדול ניתן לומר כי צו עיכוב יציאה מהארץ מוצא כלפי אדם שעשה מעשה המצריך בירור או חובת שהיה שלו בסביבה ויש חשש שהוא ייעלם בעולם במידה והוא יוכל לעזוב את הארץ. הגורמים לכך שיוצא צו עיכוב ליציאה מהארץ כלפי אדם הינה במצב של מחויבות כלכלית פעמים רבות. למשל, אדם שחייב כסף ומסרב לשלמו, מה שגורם להתערבות של ההוצאה לפועל, אחת הסנקציות שיופעלו כלפי אותו אדם, תהיה צו עיכוב יציאה מהארץ. הסיבה לכך תהיה גם כסנקציה שנועדה לגרום לאותו אדם יציאה מאיזור הנוחות שלו וגם בשל כך שברגע שהאדם ייצא מהארץ, הסיכוי שהוא ישלם את החוב שהוא חייב יפחת בצורה משמעותית.

הליכי עיכוב יציאה מהארץ
הליכי עיכוב יציאה מהארץ

ישנם אנשים שנגדם מוצא צו עיכוב יציאה מהארץ בשל כך שהם דרושים לחקירה בשל מעורבות פלילית שלהם ולמדינה יש אינטרס לכך שאנשים אלה יישארו בתוך הארץ וישלימו את פעולות החקירה הדרושות מהם ולא ייצאו מחוץ לגבולות הארץ ויסרבו לחזור. גם כלפי אנשים שריצו עונשי מאסר ונשארים עם הגבלות לאחר מכן מופעל לא פעם צו עיכוב יציאה מהארץ. כאמור, עיכוב יציאה מהארץ הינה סנקציה לא פשוטה בכלל עבור אנשים הרגילים לנסוע מפעם לפעם מחוץ לגבולות הארץ, מה שגורם לאותם אנשים כלפיהם מופעלים הליכי עיכוב יציאה מהארץ לפנות לעזרת עורך דין על מנת לפעול לביטול עיכוב יציאה מהארץ. עורך דין הבקיא במערכת החוקים יכול לגרום לכך שהליכי עיכוב היציאה מהארץ שהופעלו כלפי אותו אדם יוסרו והוא יוכל להגיע להסדר כולל לגבי בעיותיו.

עורך דין קרן ישראל מומחית לביטול עיכוב יציאה מהארץ. הגעתם למצב שהוצא נגדכם הליך עיכוב יציאה מהארץ? מוזמנים לפנות אלינו ונסייע לכם לחזור לחופשי

ליווי משפטי לגביית חובות דרך משרד עו"ד קארין ישראל​

בכדי לקבל ליווי משפטי מקצועי לגבייה מול בעל החוב, אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לעורכת דין קארין ישראל הנחשבת לאחת מעורכות הדין המקצועיות ביותר ובעלת ניסיון רב שנים בתחום גביית חובות.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?