גביית חשבוניות שלא שולמו

כל עצמאי המספק שירותים מחוייב לספק חשבוניות או קבלות. ההבדל בין חשבוניות לקבלות הינו לצרכי מס. עוסק מורשה הינו מי שמחזור עסקיו הינו מעל מאה אלף שקל בשנה ובהתאם לכך הוא חייב בתשלום מס ערך מוסף ויש עוסק פטור שהוא מי שמחזור עסקיו אינו מגיע למאה אלף שקל בשנה והוא אינו חייב במס ערך מוסף על העסקאות שהוא עושה. כמו כן עוסק מורשה משלם בחשבוניות מס בעוד שעוסק פטור יכול לתת רק קבלות שאינן מוכרות לצרכי מס. בין כשמדובר על עוסק מורשה ובין כשמדובר על עוסק פטור הגביה מתבצעת בצורה שבה הם שולחים ללקוח עבורו הם ביצעו את העבודה חשבוניות המעידות על סכום העבודה. מתוך סכומי החשבוניות נגזרים חיובי המס אותם הם צריכים לשלם. הן עוסק מורשה והן עוסק פטור מעבירים את פנקסי החשבוניות שלהם לרשויות המס בסוף כל שנה ומתוך סך ההכנסות שלהם נגזרים חיובי המס שלהם.

חשבונית שלא שולמה – השלכות

לעיתים עומדים בעלי העסקים מול שוקת שבורה. הם הוציאו חשבונית עבור הלקוח, התחייבו בהפרשות המס תמורתה, אך לא קיבלו תמורתה תשלום בפועל. הלקוח מתחמק מתשלום, אינו זמין או טוען כי שילם או כי לא קיבל שירות. כאשר העסק נמצא במצב שבו תזרים המזומנים שלו מצומצם ומחויבויותיו הכלכליות משמעותיות, אי תשלום מצד הלקוחות יכול ליצור מצב שהעסק יתקשה להמשיך ולהתקיים. בנוסף לכך אי תשלום גורר הוצאת אנרגיה בלתי נגמרת של רדיפה אחרי הלקוחות בניסיון להשיג אותם ולגרום להם לשלם.

גביית חשבוניות שלא שולמו
גביית חשבוניות שלא שולמו

מה שגורם לכך שבמקום להתעסק בעבודה משקיעים לא מעט זמן בחיפוש אחרי לקוחות שלא שילמו. במקרים כאלה מומלץ לפנות לעורך דין הבקיא בנושאי בעיות גביה. יש לצרף למפגש את כל האסמכתות למקרה, כגון הקלטות שיחות טלפון עם הלקוח, מסמכים שנשלחו אליו, פירוט השירותים שהוא קיבל וכל הוכחה הקשורה למקרה. עורך הדין בהיכרותו את הפסיקות החוקיות ואת הצעדים שניתן לעשות במקרים כאלה ייקח על עצמו את הטיפול הן מול הלקוח והן מול רשויות המס ויאפשר לבעל העסק להתמקד בפיתוח העסק שלו.

מעוניינים לטפל בבעיית גביית חשבוניות שלא שולמו? מרגישים ייאוש במרדף לגביית חשבוניות שלא שולמו מול לקוחות? עורך דין קרן ישראל מומחית בגביית חשבוניות שלא שולמו תסייע לכם לקבל בדיוק מה שמגיע לכם

ליווי משפטי לגביית חובות דרך משרד עו"ד קארין ישראל​

בכדי לקבל ליווי משפטי מקצועי לגבייה מול בעל החוב, אתם מוזמנים לפנות כבר עכשיו לעורכת דין קארין ישראל הנחשבת לאחת מעורכות הדין המקצועיות ביותר ובעלת ניסיון רב שנים בתחום גביית חובות.

שתפו בקליק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?